Grup çalışması aşamaları nelerdir?

6. Grubun Başlangıç Aşaması

  • Giriş
  • 6.1. Oturumu Başlatma Ve Tanışma.
  • 6.2. Grup Normlarının Oluşturulması
  • 6.3. Amaç Ve Beklentileri Netleştirme.
  • 6.4. Kaygıları Giderme Ve Güven Oluşturma.
  • 6.5. Oturumun Kapanışı Ve Değerlendirme.

Grup çalışması neden yapılır?

Grup üyeleri, süreç içerisinde birbirlerine öneriler ve geribildirimler vererek yardımcı olur. Grup sürecindeki bu paylaşımlarla bireyler iç dünyasını, yaşam biçimini ve kurduğu ilişkileri daha iyi anlama olanağı bulur, kazanmak istediği beceri ve davranışları grup ortamı içerisinde deneme şansı yakalar.

Bir grubun amacı nedir?

Grup çalışmasının amacı üyelerin kendi düşünce, duygu ve davranışlarını benzer deneyimi olan diğer kişilerle paylaşmasını sağlamaktır. … Grup çalışmasının bireyle çalışmadan temel farkı, ortak amaç için bir araya gelmiş üyeler arasında çoklu etkileşim fırsatı sunmasıdır.

Sosyal Grup Çalışması Nedir?

Grup çalışması da temel psiko-sosyal müdahale yöntemlerinden birisidir. Sosyal hizmet uygulamasında grup çalışması ortak özellikleri, nitelikleri veya deneyimleri olan bireylerin oluşturduğu bir grup içinde karşılıklı yardımı güçlendiren yararlı bir yöntemdir.

Grup çalışması yöntemi nedir?

Öğrencilerin aktif olarak grupla çalışma, fikirlerini açıklama, fikir alışverişi yapma becerilerini artırmak için kullanılır. Öğrenciler önce ikili gruplar oluşturarak bir konu ya da problem durumu ile ilgili düşüncelerini birbirlerine açıklarlar. Öğrenciler birbirinden ayrılarak yeni ikili gruplar oluşturur.

Grup çalışması kuralları nelerdir?

Grup içinde uyulması gereken kurallar şunlardır;

  • Kararla oy çokluğu ile alınmalıdır.
  • Görev dağılımı yapılmalıdır.
  • Üzerimize düşen görevi yapmalıyız.
  • Fikirler açıkça söylenmeli.
  • Üyeler birbirini dinlemeli, saygı duymalı.
  • Kabiliyete uygun görev verilmeli.
  • Her üyeye eşit davranılmalıdır.
  • Plana uygun davranılmalıdır.

Aug 13, 2021

Grup çalışmasının önemi nedir?

Etkili ve sonuca dönük ekip çalışmasının iş hayatına sağladığı faydaları sizler için derledik.

  • Takım Ruhunu Geliştirir.
  • İş Motivasyonunu Artırır.
  • Güven Ortamı Yaratır.
  • İletişimi Kuvvetlendirir.
  • Ortak Hedef Belirlenmesine Yardımcı Olur.
  • Farklı Fikirlerin Ortaya Çıkmasını Sağlar.